SCRISOARE DIN BASARABIA

Cu vorba-mi stramba si pripita
Eu stiu ca te-am ranit spunand
Ca mi-ai luat si grai si pita
Si-ai navalit pe-al meu pamant.
In vremea putreda si goala
…Pe mine, frate, cum sa-ti spun,
Pe mine m-au mintit la scoala
Ca-mi esti dusman, nu frate bun.
Din Basarabia va scriu,
Dulci frati de dincolo de Prut.
Va scriu cum pot si prea tarziu,
Mi-e dor de voi si va sarut.
Credeam ca un noroc e plaga,
Un bine graiul cel slutit.
Citesc azi pe Arghezi, Blaga
Ce tare, Doamne,-am fost mintit!
Cu pocainta nesfarsita
Ma rog iubitului Isus
Sa-mi ierte vorba ratacita
Ce despre tine, frate,-am spus.
Din Basarabia va scriu,
Dulci frati de dincolo de Prut.

Va scriu cum pot si prea tarziu,
Mi-e dor de voi si va sarut.
Afland ca frate-mi esti, odata
Scapai o lacrima-n priviri
Ce-a fost pe loc si arestata
Si dusa-n ocna la Sibiri.
Acolo-n friguroasa zare,
Din drobul mut al lacrimei
Ocnasii scot si astazi sare
Si nu mai dau de fundul ei.
Din Basarabia va scriu,
Dulci frati de dincolo de Prut.
Va scriu cum pot si prea tarziu,
Mi-e dor de voi si va sarut.

In noaptea de 15 spre 16 ianuarie, ora 01:30 pe traseul R-3 Chișinău–Hîncești–Cimișlia–Basarabeasca, cade intr-un grav accident noul luceafăr al Basarabiei, Grigore Vieru. A  fost internat la Spitalul de Urgență din Chișinău, Grigore Vieru s-a aflat într-o stare critică cu politraumatism, traumatism cranio-cerebral închis, contuzie cerebrală, traumatism toracic închis, contuzia cordului și a plămânilor și contuzia organelor abdominale, având șanse minime de supraviețuire. La exact  2 zile după accident poetul se stinge din viață , lăsînd în urma lacrimi si durere. Lacrimi în ochi si durere în sufletul întregului popor Român. În Basarabia, poetul alături de popor, a trecut prin foamete, razboi, minciuna, spalare de creier in perioada sovietică. Necătînd la greutățile vremii poetul găsea timp să aline cu o poezie sufletele îndurerate a milioanelor de cetațeni îndepărtați de casă, familie, neam, limbă, viața. Cine nu a crescut alintat de mamă, cu poeziile poetului? Cine nu a avut la căpătîi vestita ,,Albinuța”? Cred ca nu se vor gasi personae care nau  citit măcar o strofă din lucrarile lui.  Iată ca de 2 ani poetul nu mai este printre noi, dar a lasat în urma o mare avere, care nu va fi uitată în veci.

